Zarząd Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Pułtusku Sp. z o.o. informuje, że w okresie od 01.07.2024r w związku z nowelizacją Ustawy z dnia 15.09.2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. z 2023 poz. 1772,1693,2760) odbiorcom o których mowa w art.4 ust. 1 tejże ustawy,  będzie stosowana najniższa cena dostawy ciepła z trzech poniżej przedstawionych sposobów wyliczeń cen dostawy  ciepła.

Grupa taryfowa

Nośnik ciepła

Średnia cena dostawy ciepła na podstawie aktualnej Taryfy dla ciepła

Średnia cena wytwarzania ciepła z rekompensatą powiększona o opłaty przesyłowe

Maksymalna cena dostawy ciepła  (Taryfa obowiązująca na 30.09.2022r powiększona o 46%)

A-1

Miał węglowy

98,64*

133,83

99,48

A-2

Miał węglowy

102,18*

140,60

103,76

A-4

Miał węglowy

101,34*

136,98

101,90

Razem A

Miał węglowy

100,24*

136,95

101,47

B-1

Gaz ziemny

139,24

142,50

126,29*

B-2

Gaz ziemny

132,14

141,61

124,11*

B-4

Gaz ziemny

148,19

156,06

140,83*

Razem B

Gaz ziemny

140,22

146,12

129,87*

C-1

Gaz ziemny

122,70

119,39*

124,02

C-2

Gaz ziemny

116,11

119,39

115,74*

C-3

Olej opałowy

179,42

119,39*

 

182,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

*ceny stosowane w poszczególnych grupach taryfowych.

Dla pozostałych odbiorców ciepła obowiązują ceny zgodnie z aktualną Taryfą dla ciepła.

Wszystkie ceny zawarte w tabeli podane są w kwocie netto.

Dla grupy taryfowej A-1,A-2,A-4 gdzie nośnikiem ciepła jest miał węglowy obowiązujące ceny nie ulegają zmianie, stosujemy ceny najniższe wynikające z Taryfy PEC Pułtusk, niższe niż gwarantowane ustawą. Natomiast w pozostałych grupach taryfowych, gdzie nośnikiem ciepła jest gaz ziemny i olej opałowy będą stosowane ceny najniższe wynikające z ustawy.


Wskaźnik nakładu nieodnawialnej energii pierwotnej za rok 2023

 


Komunikat związany z awarią sieci ciepłowniczej PEC Pułtusk Sp. z o.o.

W związku z awarią sieci ciepłowniczej w dniu 01.09.2023 roku występować będzie przerwa w dostawie ciepłej wody dla mieszkańców:

Skarpa Górna:

  • Blok 3, 3A, 5, 7, 7A, 9
  • Widok 6, 4

Przerwa w dostawie ciepłej wody obowiązywać będzie do momentu usunięcia awarii.

 


INFORMACJE DLA ODBIORCÓW CIEPŁA

INFORMACJA DOTYCZĄCA CEN MAKSYMALNYCH W OKRESIE 01.03.2023-31.12.2023 r. STOSOWANYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO ENERGETYKI CIEPLNEJ W PUŁTUSKU SP. Z O.O. 

11 lipca 2023

W dniu 15 lutego 2023 r. weszła w życie ustawa z dnia 8 lutego 2023 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 295) (zwana dalej „Ustawą Zmieniającą”), która zmienia przede wszystkim ustawę z dnia 15 września 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. 2022.1967 z dnia 19.09.2022r., zwana dalej „Ustawą”).

Ustawa Zmieniająca na okres od 1 marca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. wprowadza nowy mechanizm mający na celu ograniczenie wzrostu cen dostawy ciepła dla uprawnionych odbiorców ciepła. Przewiduje on, że wzrost cen dostawy ciepła nie może być większy niż 40 proc. w stosunku do cen obowiązujących na dzień 30 września 2022 r. Dlatego też, w każdym okresie rozliczeniowym sprzedawcy ciepła [5] porównają ceny: średnią cenę wytwarzania ciepła z rekompensatą [1] powiększoną o średnią stawkę opłat za usługi przesyłowe [2], cenę dostawy ciepła [3] oraz maksymalną cenę dostawy ciepła [4].

Użyte powyżej określenia oznaczają:

[1] średnia cena wytwarzania ciepła z rekompensatą - wynika z art. 3 ust. 3 Ustawy i wynosi 150,95 zł/GJ dla ciepła z gazu i oleju opałowego oraz 103,82 zł/GJ dla ciepła wytwarzanego z innych paliw,

[2] średnia stawka opłat za usługi przesyłowe – wyliczona ze stałych i zmiennych stawek opłat za usługi przesyłowe sprzedawcy ciepła oraz planowanej dla danego systemu ciepłowniczego ilości ciepła zgodnie ze stosowaną taryfą dla ciepła,

[3] cena dostawy ciepła – cena wyliczona ze wszystkich składników kosztowych dostawy ciepła oraz planowanej dla danego systemu ciepłowniczego ilości ciepła zgodnie ze stosowaną taryfą dla ciepła,

[4] maksymalna cena dostawy ciepła – cena wyliczona ze wszystkich składników kosztowych dostawy ciepła na podstawie cen z 30 września 2022 r. powiększonych o 40% w stosunku do tych cen i stawek opłat. Prezes URE jest zobowiązany do publikacji tych cen i stawek opłat  za ciepło dla poszczególnych grup taryfowych dla przedsiębiorstw posiadających koncesję. Opublikował ją dnia 22 lutego 2023 r. (Informacja Prezesa URE nr 9/2023) na stronie internetowej: https://bip.ure.gov.pl/bip/40-wzrost-dostawa-ciepla/4406,40-wzrost-dostawa-ciepla.html

[5]sprzedawca ciepła – przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się bezpośrednio sprzedażą wytworzonego ciepła lub wykonujące działalność gospodarczą w zakresie obrotu ciepłem, lub dystrybutor ciepła, który zawarł umowę o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji ciepła z odbiorcą, który zawarł umowę sprzedaży ciepła z innym przedsiębiorstwem energetycznym.

 

Kogo dotyczy system wsparcia?

  • Grupa 1 – gospodarstwa domowe – odbiorcy ciepła w gospodarstwach domowych posiadający zawartą umowę sprzedaży ciepła – nie muszą składać oświadczenia.
  • Grupa 2 –wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy w zakresie, w jakim zużywają ciepło na potrzeby gospodarstw domowych lub podmiotów wskazanych w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy – powinny złożyć oświadczenia do sprzedawcy ciepła według wzoru (Załącznik nr 1 ).
  • Grupa 3 – inne podmioty niż te, o których mowa w pkt 2 ustawy (Grupa 2), które na mocy ustawy, umowy lub innego tytułu prawnego są uprawnione lub zobowiązane do zapewnienia dostaw ciepła do lokali mieszkalnych na potrzeby zużycia przez gospodarstwa domowe albo w lokalach podmiotów, o których mowa w pkt 4, w zakresie, w jakim zużywają ciepło na potrzeby określone w tych przepisach - powinny złożyć oświadczenia do sprzedawcy ciepła według wzoru (Załącznik nr 1)
  • Grupa 4 – podmioty użyteczności publicznej wskazane w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy – muszą złożyć oświadczenia do według wzoru(Załącznik nr 2)

Kto musi złożyć Oświadczenie?

Podmioty z Grupy 2, 3 i 4, którzy nie byli dotychczas objęci cenami z rekompensatą i nie złożyli oświadczenia, powinni złożyć Oświadczenie w możliwie najkrótszym terminie. Maksymalne ceny dostawy ciepła będą obowiązywały od pierwszego dnia kolejnego miesiąca po złożeniu oświadczenia. Oświadczenia powinny zostać podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wskazanych podmiotów. Jeżeli osoby składające oświadczenia nie widnieją w oficjalnym rejestrze (np. KRS) – powinny dołączyć stosowne pełnomocnictwa/uchwały.

Oświadczenia powinny zostać podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wskazanych podmiotów. Jeżeli osoby składające oświadczenia nie widnieją w oficjalnym rejestrze (np. KRS) – powinny dołączyć stosowne pełnomocnictwa/uchwały.

Kogo system wsparcia nie obejmie?

Odbiorców korzystających ze wsparcia na cele ogrzewania na podstawie poniższych przepisów:

1) ustawa z dnia 26 stycznia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. poz. 202, 1477, 1692 i 1723);

2) ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. poz. 1692 i 1967);

3) art. 24 lub 26 Ustawy;

4) ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. poz. 2687).

 

WAŻNE INFORMACJE:

  • Oświadczenia złożone przez odbiorców przed wejściem w życie Ustawy Zmieniającej zachowują ważność i stanowią podstawę do stosowania ceny maksymalnej dostawy ciepła. Oznacza to, że oświadczenia te zostaną zweryfikowane i w przypadku braków będą musiały być uzupełnione lub wypełnione ponownie,
  • Uprawnieni Odbiorcy, którzy dotychczas zostali objęci rekompensatami, od 1 marca 2023 r. zostaną także objęci maksymalnymi cenami dostawy ciepła automatycznie bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń,
  • Odbiorcy z grupy 2 i 3, którzy nie byli dotychczas objęci cenami z rekompensatą i nie złożyli oświadczenia, powinni złożyć Oświadczenie w możliwie najkrótszym terminie. Maksymalne ceny dostawy ciepła będą obowiązywały od pierwszego dnia kolejnego miesiąca po złożeniu oświadczenia,
  • Odbiorcy z grupy 4, którzy nie byli dotychczas objęci cenami z rekompensatą i nie złożyli oświadczenia, w celu objęcia systemem wsparcia powinni złożyć Oświadczenie w możliwie najkrótszym terminie. Maksymalne ceny dostawy ciepła będą obowiązywały od pierwszego dnia kolejnego miesiąca po złożeniu oświadczenia.

Aktualne informacje i materiały:



 



Prezes URE publikuje maksymalne ceny dostaw ciepła, które będą obowiązywały od 1 marca do 31 grudnia br.

Co nowe przepisy oznaczają dla odbiorców ciepła sieciowego?

Działając na podstawie znowelizowanej ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw[1], Prezes URE opublikował ceny stosowane przez przedsiębiorstwa ciepłownicze 30 września 2022 r., powiększone o 40 proc. Opublikowane przez URE zestawienie wartości cen i stawek opłat wszystkich koncesjonowanych firm ciepłowniczych - wytwórców i dystrybutorów będzie podstawą do wyliczenia przez sprzedawców ceny maksymalnej dla odbiorców ciepła.

Wykaz zawiera stosowane zgodnie z zatwierdzonymi taryfami, przez koncesjonowane przedsiębiorstwa ciepłownicze na dzień 30 września 2022 r. wartości:

  • cen za zamówioną moc cieplną,
  • cen ciepła,
  • cen nośnika ciepła,
  • stawki opłat stałych za usługi przesyłowe,
  • stawki opłat zmiennych za usługi przesyłowe,
  • stawki opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną,
  • stawki opłaty za ciepło,

które zostały powiększone o 40 proc.

Opublikowane przez URE ceny i stawki są maksymalnymi kwotami netto (nie zawierają podatku VAT), jakie poszczególne przedsiębiorstwa ciepłownicze mogą stosować do końca 2023 roku w rozliczeniach z odbiorcami, takimi jak gospodarstwa domowe, szpitale, żłobki, przedszkola, szkoły, domy pomocy społecznej i inne instytucje użyteczności publicznej, a także wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, które zapewniają dostawy ciepła do lokali mieszkalnych i lokali instytucji użyteczności publicznej.

Ciepłownia wybierze najkorzystniejszy system rozliczeń

Nowelizacja ustawy skutkuje wprowadzeniem trzech mechanizmów wyznaczania przez firmy ciepłownicze cen ciepła. Co ważne, w rozliczeniach z odbiorcami stosowany będzie ten najkorzystniejszy dla odbiorców.

Obowiązujący dotychczas system cen ciepła z rekompensatą oznaczał, że cena wytwarzania ciepła (bez uwzględniania kosztów dystrybucji) pobierana od odbiorcy nie mogła przekroczyć określonego ustawowo pułapu tj.:

  • 150,95 zł/GJ dla ciepła wytwarzanego w źródłach opalanych gazem ziemnym lub olejem opałowym,
  • 103,82 zł/GJ dla ciepła wytwarzanego w pozostałych źródłach.

Po wprowadzonych nowelizacją zmianach cena ciepła z rekompensatą też nie będzie mogła przekroczyć ww. pułapów, ale będzie ona uwzględniała zarówno koszty produkcji ciepła, jak i jego dystrybucji. To istotna zmiana, ponieważ cena ciepła z rekompensatą będzie dotyczyła wszystkich składowych ceny płaconej przez odbiorcę końcowego.

Ceny netto nie wzrosną więcej niż 40 proc.

Drugi, wprowadzony właśnie przez ustawodawcę system określania cen ciepła stosowanych w rozliczeniach z odbiorcami zakłada, że całkowite ceny ciepła dla odbiorców, czyli obejmujące zarówno ceny i stawki wytwórców jak i dystrybutorów, mogą wzrosnąć do końca 2023 r. o maksymalnie 40 proc. w stosunku do cen z końca września 2022.

Dla wdrożenia tego właśnie mechanizmu konieczne było opublikowanie przez URE wartości cen i stawek opłat wszystkich koncesjonowanych firm ciepłowniczych - wytwórców i dystrybutorów - obowiązujących 30 września 2022 r., powiększonych o 40 proc. To zestawienie będzie podstawą do wyliczenia przez dystrybutorów ceny dla odbiorców ciepła, która będzie stosowana od 1 marca do 31 grudnia 2023 r.

Trzecia możliwość rozliczania cen ciepła systemowego bazowała będzie wprost na zatwierdzanych przez Prezesa URE taryfach firm ciepłowniczych. Będzie ona miała zastosowanie wtedy, gdy poziom cen z taryf nie osiągnie ani poziomu cen z rekompensatą, ani poziomu maksymalnego wzrostu ceny, czyli o 40 proc.

Firmy ciepłownicze zostały zobowiązane do stosowania w rozliczeniach z odbiorcami najbardziej korzystnej dla odbiorców ceny ciepła wyliczonej na podstawie jednego z trzech ww. systemów.

Co ważne, jeśli cena wyliczona przez dystrybutora według nowych zasad okaże się niższa niż płacona przez odbiorców od początku października 2022 r., to ich rachunki zostaną wstecznie skorygowane.


[1] Art. 3a ust. 1 ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2022 r. poz 1967 ze zm.).

Data publikacji : 23.02.2023


Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, że  w dzienniku ustaw z dnia 20 września 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1975) zamieszczono wzory oświadczeń składanych przez odbiorców ciepła (wspólnoty, spółdzielnie i inne podmioty wrażliwe wymienione w art. 4 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw).

Prosimy o wypełnienie oświadczeń i ich zwrot w terminie do 21 dni liczonych od dnia następującego po dniu ogłoszenia ustawy

 

   1. Oświadczenie dla wspólnot mieszkaniowych oraz spółdzielni mieszkaniowych:

/pliki/pecpultusk/oswiadczenie_odbiorcy_ciepla_-_art._5_ust._1_wspolnoty_mieszkaniowe_oraz_spoldzielnie_mieszkaniowe.docx

 

     2. Oświadczenie dla pozostałych odbiorców wrażliwych:

/pliki/pecpultusk/oswiadczenie_odbiorcy_ciepla_-_art._6_ust._1_pozostali_odbiorcy_wrazliwi.docx

 


Przedstawiamy Informacje, jakie otrzymaliśmy z Ministrostwa Klimatu i Środowiska do wykorzystania, mające wspomóc działania przedsiębiorstw ciepłowniczych pod rządami ustawy z dnia 15 września br. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw.

Mechanizm średniej ceny wytwarzania z rekompensatą

20 września 2022 r. w życie weszła ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U. 2022 poz. 1967).

Ustawa ma na celu ograniczenie negatywnych skutków społecznych i ryzyka znaczącego wzrostu ubóstwa energetycznego, wywołanych kryzysem energetycznym powodującym dynamiczne wzrosty cen ciepła.

W tym celu wprowadza mechanizm ustalania przez przedsiębiorstwa energetyczne prowadzące działalność w zakresie wytwarzania ciepła, tzw. średnich cen wytwarzania ciepła z rekompensatą.

Mechanizm dotyczyć będzie ciepła dostarczanego z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe i użyteczności publicznej.

Zarówno przedsiębiorstwa energetyczne posiadające koncesję i wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła, jak i wytwórcy ciepła niemający obowiązku posiadania koncesji na wytwarzanie ciepła, które dostarczane jest do odbiorców końcowych ciepła z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe lub użyteczności publicznej, będą miały obowiązek stosować średnią cenę ciepła z rekompensatą, w której średnia cena ciepła zostaje ograniczona do średniej ceny wytwarzanego ciepła wynoszącej w kwotach netto:

  • dla źródeł ciepła zasilanych przez gaz i olej opałowy - 150,95 zł/GJ,
  • dla pozostałych źródeł - 103,82 zł/GJ.

Przedsiębiorstwa energetyczne posiadające koncesję na wytwarzanie ciepła samodzielnie ustalają należną rekompensatę i składają wniosek o jej wypłatę do Zarządcy Rozliczeń S.A. Wypłaty, rozliczenia i kontrola wniosków o wypłatę rekompensat należy również do Zarządcy Rozliczeń S.A.

Dla przedsiębiorstw energetycznych wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła nieobjętych obowiązkiem koncesyjnym lub zwolnionych z obowiązku przedkładania taryfy do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki, stosuje się analogiczne rozwiązanie, przy czym z uwagi na lokalny charakter tych wytwórców, obowiązek wypłaty, rozliczenia i kontroli wniosków o wypłatę rekompensat zostanie nałożony na jednostki samorządu terytorialnego właściwe ze względu na siedzibę wytwórcy ciepła.

Rekompensaty obejmują okres od 1 października 2022 r. do 30 kwietnia 2023 r.

Obowiązki odbiorcy ciepła:

  • 21 dni od dnia wejścia w życie ustawy/ nabycia uprawnienia: złożenie przez odbiorców ciepła do sprzedawców ciepła, oświadczenia o spełnieniu warunków pozwalających na uznanie ich za odbiorców uprawnionych (np. szkoły, żłobki czy szpitale). Wzór oświadczenia stanowi załącznik 1 do niniejszego komunikatu.
  • Gospodarstwa domowe, spółdzielnie i wspólnoty otrzymują ciepło z rekompensatą niezależnie od złożenia oświadczenia. Jednakże, osoba działająca w imieniu i na rzecz takich odbiorców która nie złożyła oświadczenia ponosi na zasadzie winy odpowiedzialność wobec mieszkańców (np. prezes spółdzielni).

Obowiązki sprzedawcy ciepła:

  • 30 dni od dnia wejścia w życie ustawy: przekazanie wytwórcom ciepła przez sprzedawców ciepła informacji o szacowanej ilości ciepła, która będzie zużywana przez odbiorców uprawnionych.
  • Do dnia 31 lipca 2023 r.: przekazanie wytwórcy ciepła informacji o rzeczywistej ilości ciepła sprzedanego do odbiorców uprawnionych w okresie obowiązywania mechanizmu średniej ceny z rekompensatą.

Obowiązki podmiotu uprawnionego do otrzymania rekompensaty (wytwórcy):

  • Od 30 października 2022 r. do 2 grudnia 2022 r.: złożenie wniosku o wypłatę rekompensaty za październik 2022 r. Wzór wniosku stanowi załącznik 2 do niniejszego komunikatu.
  • Do 25. dnia każdego miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym: złożenie wniosku o wypłatę rekompensaty. Np. za grudzień 2022 r. będzie to 25 styczeń 2023 r.
  • Do dnia 26 maja 2023 r.: złożenie wniosku o wypłatę rekompensaty za kwiecień 2023 r.  
  • Do dnia 31 sierpnia 2023 r.: złożenie wniosku o rozliczenie rekompensaty.

Na potrzeby ułatwienia obliczeń wielkości niezbędnych do wypełnienia wniosku o rekompensatę udostępniony zostaje pomocniczy arkusz kalkulacyjny.

Obowiązki wójta, burmistrza albo prezydenta miasta:

  • 15 dni od dnia wejścia w życie ustawy: złożenie wniosku do właściwego wojewody o przyznanie środków na wypłatę rekompensat na czwarty kwartał 2022 r.
  • Do 15 dnia miesiąca poprzedzającego kolejny kwartał: złożenie wniosku o przyznanie środków na wypłatę rekompensat dla pozostałych kwartałów. (np. dla I kwartału 2023 r. będzie to 15 grudnia 2022 r., dla II kwartału 15 marca 2023 r.)
  • 14 dni od otrzymania wniosku wytwórcy o wypłatę rekompensat: zatwierdzenie wniosku i dokonanie wypłaty rekompensaty.
  • Do 15 dnia miesiąca następującego po pierwszych trzech miesiącach od początku udzielenia rekompensat: przedstawienie wojewodzie rozliczenia środków z wyodrębnieniem liczby i kwoty wypłaconych rekompensat, sporządzone narastająco za okres od dnia 1 października 2022 r. do dnia kończącego dany kwartał. Np. dla I kwartału 2023 r. będzie to 15 stycznia, dla II kwartału 15 kwietnia.

Obowiązki wojewodów:

  • Co kwartał: złożenie wniosku o przekazanie gminom środków na wypłaty rekompensat do ministra właściwego do spraw energii. Minister przekazuje środki wojewodzie w terminie:

- na wypłaty za IV kw. 2022 r. – do dnia 31 października 2022 r.;

- na wypłaty za I kw. 2023 r. – do dnia 31 stycznia 2023 r.;

- za kwiecień 2023 r.– do dnia 30 kwietnia 2023 r. 

  • Do dnia 31 grudnia 2023 r.: przedstawienie ministrowi właściwemu do spraw energii zbiorczego rozliczenia środków oraz przekazanie niewykorzystanych środki do Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PEC Pułtusk Sp. z o.o. w związku z trzecią zmianą XIII taryfy informuje !!!

Ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku sytuacją na rynku paliw jest obecnie procedowana w parlamencie.

Ustawa w związku z sytuacją na rynku paliw wprowadzi kompleksowe i najszersze rozwiązania wspierające mieszkańców domów i bloków oraz podmioty realizujące ważne zadania społeczne, tj. m.in.: szpitale, domy dziecka, organizacje, szkoły pozarządowe, noclegownie, OSP, warsztaty terapii zajęciowej i wiele innych.

Przepisy mają na celu ograniczenie wzrostu cen ciepła i kosztów podgrzania ciepłej wody dla gospodarstw domowych i instytucji użyteczności publicznej poprzez wprowadzenie rekompensat do średnich cen wytwarzania ciepła

  • Ustawa wprowadzi także dopłaty dla ciepłownictwa systemowego.
  • Ciepłownie otrzymają rekompensatę za zakup paliw grzewczych.
  • Tym samym ciepłownie nie będą znacząco podwyższać opłat za ciepło, a jeżeli już to zrobiły, będą te podwyżki niwelować.
  • Wszystkie ciepłownie muszą obowiązkowo włączyć się do programu wsparcia.

Projektodawca proponuje, żeby średnia, jednoskładnikowa cena wytwarzania ciepła z rekompensatą wyniosła:

  •  150,95 zł/GJ netto dla ciepła wytwarzanego w źródłach ciepła opalanych gazem ziemnym lub olejem opałowym
  •  103,82 zł/GJ netto dla ciepła wytwarzanego w pozostałych źródłach ciepła.


 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMUNIKAT ZARZĄDU PEC PUŁTUSK Sp. z o.o.

z dnia 30.03.2020 roku  

 

 

Zgodnie z Uchwałą nr. 4/2020 Zarządu Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Pułtusku Sp. z o.o. w sprawie organizacji pracy w PEC Pułtusk Sp. z o.o. w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronwirusa COVID-19 zmiany w organizacji pracy PEC Pułtusk Sp. z o.o.   wprowadzone Uchwałą Zarządu 2/2020 z dnia 23.03.2020 roku obowiązują do odwołania.

 

 

 

 

 

 

Treść Uchwały Zarządu PEC Pułtusk Sp. z o.o. 4/2020 z dnia 30.03.2020r.

 

 

uchwala_nr_4-2020_zarzadu_pec_pultusk_sp._z_o.o._z_dnia_30.03.2020_roku.pdf

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMUNIKAT ZARZĄDU PEC PUŁTUSK Sp. z o.o.

Zgodnie z Uchwałą nr. 2/2020 Zarządu Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Pułtusku Sp. z o.o. w sprawie organizacji pracy w PEC Pułtusk Sp. z o.o. w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronwirusa COVID-19 wprowadza się zmiany w organizacji pracy.

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Pułtusku Sp. z o.o.

nie obsługuje interesantów w kontakcie bezpośrednim.

 

- Ogranicza się wstęp osób postronnych na tereny obiektów Spółki. Wstęp mają tylko osoby zapewniające normalne funkcjonowanie Spółki.

 

- Wnioski o wydanie warunków przyłączeniowych, lub inne pisma należy kierować do naszej Spółki tylko i wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej, lub poczty elektronicznej tj.: pec@pultusk.pl

 

 

 

Zachęcamy do kontaktu drogą poczty elektronicznej lub telefonu, prosząc jednocześnie naszych odbiorców o zastosowanie tej formy komunikacji.

 

 

 

Ważne numery telefonów:

 

  • Biuro Mickiewicza 36, 06-100 Pułtusk

 

Sekretariat / Dyrektor  tel.(23)-692-31-47

 

e-mail: pec@pultusk.pl

 

 

 

  • Budynek Ciepłowni Miejskiej ul. Kolejowa 8, 06-100 Pułtusk

 

Wicedyrektor / Sprawy techniczne, awarie tel. (23) -692-03-59

 

e- mail: cieplowniapultusk@wp.pl

 

 

 

Wszelkie druki odnośnie warunków przyłączeniowych są  do pobrania bezpośrednio ze strony:

 

http://www.pec-pultusk.bip.org.pl/?tree=106,ZAŁĄCZNIKI

 

 

Nr konta bankowego : Bank PEKAO S.A. O/ Pułtusk     08 1240 5309 1111 0000 5044 9312

   

Treść Uchwały Zarządu PEC Pułtusk Sp. z o.o. 2/2020 z dnia 23.03.2020r.

uchwala_nr_2-2020_zarzadu_pec_pultusk_sp._z_o.o._z_dnia_23.03.2020_roku.pdf

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

OBWIESZCZENIE

 

 

ZARZĄDU PEC PUŁTUSK Sp. z o.o.

 

z dnia 31.03.2020 roku

działając na podstawie:

1. Art. 201 § 1 Kodeks Spółek Handlowych ( Dz.U.2019r. poz. 505 t. j.)

2.   Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2019r. poz. 1040 t. j)

3.   Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2019r. poz. 263 t. j)

4.   Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej  z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. 2014 r.  poz. 1632 t. j).

udostępniamy treść REGULAMINU PRACY Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Pułtusku Sp. z o.o.

W związku z powyższym zawiadamiam wszystkich pracowników PEC Pułtusk Sp. z o.o. o:

  • możliwości zapoznania się z Regulaminem Pracy PEC Pułtusk Sp. z o.o.,

  • o konieczności składania oświadczeń „o zapoznaniu się z Regulaminem Pracy PEC Pułtusk Sp. z o.o.”

Regulamin Pracy PEC Pułtusk Sp. z o.o. jest ogólnodostępny :

  • na stronie   internetowej: www.pec-pultusk.bip.org.pl

  • u Mistrzów i Brygadzistów na terenie Ciepłowni Miejskiej przy ulicy Kolejowej 8

  • u kadrowej PEC Pułtusk Sp. z o.o. w biurze PEC Pułtusk przy ulicy Mickiewicza 36

Po zapoznaniu się z Regulaminem Prosimy o wypełnienie Oświadczenia o zapoznaniu   się z Regulaminem Pracy PEC Pułtusk Sp. z o.o. i złożenie u bezpośredniego przełożonego do 15 kwietnia b.r .

 

OŚWIADCZENIE DOSTĘPNE TUTAJ => oswiadczenie-o-zapoznaniu-sie-z-_regulaminem_pracy_pec_pultusk_sp._z_o.o..doc

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
  • Data udostępnienia w BIP: 2020-03-31 10:57:44
  • Informacja zaktualizowana przez: Administrator
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-02 08:54:55
  • Liczba odsłon: 3681
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 181959]

przewiń do góry